فواید خوردن خیار

احتمالا همیشه خیار می خورید، اما آیا از فواید بی شمار آن مطلع هستید؟ خیارها در خانواده خربزه و کدو سبز قرار دارند. ده ها نوع خیار وجود دارد؛ برخی از آنها برای تازه خوری استفاده می شوند، در حالیکه انواع دیگر برای ترشی مناسب هستند.
خیارها طبع سرد و خنک دارند و شامل مواد مغذی فراوان، بافت و طعم و مزه عالی هستند. فواید خیار در واقع به خوبی به اثبات رسیده است و مشخص شده است فواید آن بی شمار است. بعضی از گونه ها پوست های نازکتری دارند، بعضی از آنها در گلخانه بهتر رشد میکنند. با توجه به اینکه انواع زیادی خیار وجود دارد، شما مجبور نیستید فقط دو نوعی که بیشتر در مغازه های تره بار پیدا میشوند، را انتخاب کنید، بلکه می توانید با توجه به سلیقه و موارد استفاده، انواع دیگر خیار را نیز تجربه کنید. در این مقاله از راستینه به فواید این دسته از سبزیجات رایج، برای سلامتی نگاهی خواهیم انداخت.

۷ مورد از فواید خیار

با مطالعه فواید زیر، متوجه می شوید خیار تا چه حد می تواند مفید باشد.

نفس را تازه میکند.

خیارها به دو طریق باعث تازه شدن نفس می شوند: سبزیجات غنی از فیبر، غدد بزاق را تحریک می کنند و در نتیجه باکتری ها از بین می روند.
علاوه بر این، خیارها حاوی مواد ضد باکتری هستند که میکروب هایی که باعث نفس بد می شوند، را از بین می برند.
جویدن آدامس را فراموش کنید در عوض، یک تکه خیار بر روی زبان خود قرار دهید (چه با پوست چه بدون پوست) و آن را نود ثانیه در دهان خود نگه دارید. سپس برای تازه شدن نفس و خنک شدن دهان، آن را بجوید.

سرطان را از بین می برد.

Cucurbitacin ماده فیتوشیمیایی در خیار و گیاهان مرتبط است که به عنوان یک مکانیسم دفاعی عمل می کند. این ماده در بدن انسان نقش مهمی در پاسخ ایمنی، التهاب، تمایز سلولی و مرگ سلولی ایفا میکند.
Cucurbitacin با مسدود کردن یک نوع پروتئین خاص که در سلول های سرطانی فعال است، رشد سلول ها را متوقف می کند و باعث مرگ آنها می شود. انواع مورد مطالعه سرطان شامل سرطان سینه، سلول های سرطان زای سر و گردن، لوسمی، لنفوم، ملانوم، پانکراس، پروستات و سایر انواع سرطان است.
علاوه بر این، مشخص شده است آلکالوئید های آنتی اکسیدانی، فلاونوئیدها و ساپونین های موجود در خیار سلول های سرطانی پستان و ریه را از بین می برند. از آنجا که رنگدانه های بیشتری در پوست خیار وجود دارد، پوست آن حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به گوشت آن است. خوردن خیار به همراه پوست، باعث میشود دو برابر بیشتر خاصیت ضد سرطانی از خیار دریافت کنید.

مگا هیدراسیون

خبر جدیدی نیست: قسمت اعظم خیار از آب تشکیل شده است (۹۵٪) و این مسئله بسیار خوب است. ما اغلب به اندازه کافی مایعات دریافت نمی کنیم و ممکن است از نوشیدن یک لیوان آب آشامیدنی ساده خسته شده باشیم.
خیار ها یک روش خوشمزه برای دریافت آب و الکترولیت ها هستند، به خصوص در ماه های تابستان.

قند خون را مدیریت میکند.

خبر خوب برای بیماران دیابتی: خیار می تواند میزان قند خون را به میزان ۶۷٪ و چربی لیپوپروتئین با غلظت پایین (LDL کلسترول) را تا ۸۷٪ کاهش دهد!
مکانیزمی که این اتفاق را رقم می زند تحریک انتشار انسولین توسط پانکراس و آنتی اکسیدان ها در خیار است که با هایپرگلیسمی مقابله میکند.
خیار، با قند طبیعی بسیار پایینی که دارد (۱٫۷ گرم در هر ۱۰۰ گرم خیار)، میتواند میان وعده ای مناسب برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

محافظت از مغز

فیستین یک ترکیب آنتی اکسیدان فلاونول است که در خیار، توت فرنگی، سیب، انگور، خرمالو، انبه و سایر میوه ها و سبزیجات یافت می شود.
با مصرف خیار، بهبود حافظه و یادگیری، جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر در موش حتی زمانی که تجمع پلاک مغزی رخ می دهد، دیده شده است.
“مطالعات متعدد اثرات فیستین را در برابر بیماری های متعدد نشان داده اند. گزارش شده است که فیستین شامل اثرات نوروپاتی، ضد سرطان زا، ضد التهاب و سایر اثرات مفید سالم است. ”

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *